niedziela, 15 marca 2020

21. ŻEBRAK I KRÓL (cz. 2)


Hey. Chciałam to zrobić szybciej, ale dzień pokrzyżował mi plany. Tak czy srak, to chyba dobre miejsce, żeby w końcu złożyć Ci życzenia. Nie będą długie. Życzę Ci, żeby Twoja droga była mniej kręta, mniej wyboista, żeby rosło na jej obrzeżach mnóstwo Sylleblossom, ale żebyś spotykała na niej tak oddanych ludzi, jak Aomine cyckom. Nie bój się z niej zbaczać, badaj interesujące szlaki, ale zawsze na nią wracaj, bo ta droga biegnie równolegle do mojej. Choćby waliły się na nią drzewa, choćby staczały się kamienie, drogę tę zawsze pokonasz z towarzyszem u boku. Będę nim ja, moje dzieci, mój pies, twój przyszły Kise, twoja cała rodzina. Miej to na uwadze, gdy zapada noc i zaczyna ci się wydawać, że jesteś samotna. Nie jesteś. Nie dopóki Grimmjow ma zęby na ryju a nie ryj na zębach, nie dopóki tu jestem. Dlatego idź swoją drogą odważnie i idź swoją drogą pełna nadziei i marzeń. Idź. Bez końca.

Ta Droga jest dla Ciebie.

______________________


Niebo było barwy dynamitu. Ciągnęło się jak guma do żucia, aż po zionący krwawą łuną horyzont, szarpane na strzępy przez rozbłyski najróżniejszych kolorów, grtzących się ze sobą niczym wściekłe psy, próbujące się zdominować.
Kolor niebieski tu nie pasował. Nie na tle dogasającej wojny. Nie wśród łanów dziko rosnących pędów bazylii. Ale tu występował, w nadmiarze. W różnych odcieniach. Targany wiatrem, który nie powinien tu wiać.
Stała ze spuszczoną głową, jakby przed nim odpowiadała. Jakby to była jej wina, to wszystko. Te kolory, ta śmierć, cały ten zgiełk i burdel na zewnątrz. Jakby wiedziała, że przekroczyła granice, za którymi toczy się jak zaraza pustkowie pełne błędów i nienawiści. Pełne niedociągnięć.
I KNOW
On wysoko zadzierał podbródek, ale spoglądał w dół. Czekał, aż podniesie wzrok. Chciał spojrzeć jej w oczy, miał ochotę na skruchę. Na uległość i wyższość, którą zamierzał okazać. Ignorował szumy sumienia, liczyła się tylko siła. To ona zabierała głos.
I CAN HEAR
Ikari w końcu spojrzała na swojego rywala. Grimmjow bez wątpienia nim był. Był też kimś więcej.
— Mógłbyś się już ze mnie wyciągnąć? — zapytała, przecinając coraz gęstszą ciszę, od której mogła rozboleć głowa. — To nie jest przyjemne. To, że tu jesteś.
Błysk kłów i dzikich ślepi.
— Zabawne. Kiedyś mówiłaś inaczej.
— Kiedyś wiedziałeś, gdzie pchać Panterę, a gdzie te brudne łapy.
Błysk zgasł.
— Mogę wyrwać ci serce i zgnieść je w dłoni jak nadgnite warzywo.
— Racja — zgodziła się. — Więc czemu tego nie zrobisz?
IT'S NOT SAID BUT IT'S ALL TOO CLEAR
Grimmjow jeszcze nigdy nie był taki poważny.
— Bo mam lepszy pomysł — zdradził. — Zamiast serca, wyrwę z ciebie coś innego. — Chwycił mocno ukorzenione pędy bazylii.
TRY TO TAKE WHAT YOU NEED
— Nie radzę.
Wyłonił się zza pleców mężczyzny, kolorowy i pewny siebie. I całkiem ludzki jak na coś, co ostatnio miało dwa metry wzrostu, rogi, szpony i kupę piór oraz gęste tęczowe futro. Wyglądał teraz na średniego wzrostu chłopaka, który zerwał się z ostatniej lekcji w liceum, żeby pograć z kolegami w LoLa. Tylko zakończony pędzlem ogon pozostał taki sam. Trzasnął w powietrzu jak bicz, próbując opleść szyję mężczyzny. Ale Grimmjow stał już u boku kobiety i patrzył w pełne barw ślepia z wyższością.
— Jesteś ostatnim śmieciem, od którego spodziewałbym się jakiejś rady.
Kirai cmoknął z niezadowoleniem.
— Śmieciem — powtórzył, krzywiąc usta. — Wiesz, na twoim miejscu uważałbym na słowa. — Jego oczy wciąż zmieniały kolory. Były żółte, łososiowe i soczyście różowe. Patrzyły spod strzechy włosów we wszystkich kolorach tęczy. Pozostały podkrążone, współgrały z grymasem ust i grasującymi za nimi kłami.
— Bo? — Kobaltowe przypominały wąskie szparki, w których czyhało coś niedobrego.
— Bo teraz ja tu rządzę. To mój dom.
Grimmjow zaśmiał się krótko, drapieżnie.
— Ta? To idź wyrzucić śmieci — warknął, obserwując uważnie stojącego przed nim w wyluzowanej pozie Kiraiego. — No już — podżegał. — Wypierdalaj.
Kirai wciąż stał pewnie wyprostowany i nie zamierzał nigdzie się ruszać. Tylko jego rozszerzone nozdrza zdradzały, że jest wściekły.
I'M NOT LEAVING NO I'M NOT LEAVING
— Nie możesz kazać mi odejść — syknął, starając się nad sobą panować. — Nie masz nade mną żadnej władzy, nieważne, za kogo się podajesz.
— To dlaczego tak się boisz, tasiemcu? — Grimmjow nie ustępował. Jego głos był gniewny, głęboki. Przekonujący. Wyszedł o krok przed Ikari, dłonie zaciskał w pięści.
— Nie boję się! Nie możesz nic mi zrobić. 
Espada prychnął, zawahał się. Prawdę mówiąc, miał nadzieję, że samym faktem pojawienia się wśród pędów dzikiej bazylii, która jak bluszcz zajęła całe to miejsce, wywoła większe wrażenie. Już to powinno skłonić Kiraiego do refleksji nad tym, co się może wydarzyć. Nie wiedział jednak, nie był pewien, czy rzeczywiście ma tu władzę nad kimś, kto nie uznaje go za króla. Na szczęście była to tylko jedna z dwóch istot zamieszkujących ten wewnętrzny świat. A on wciąż należał do niej.
— Mogę zrobić to.
Jego pięści się rozluźniły, palce wyprostowały. Zadrżały, a w ślad za nimi zadygotała ziemia. Rozstępowała się, pomału, ale wytrwale pochłaniając zieleń. Niebo nad nimi zaczęło się kruszyć. Horyzont łamać. Ikari rozpadać.
LOOK AT YOU
— NIE! — Kirai skoczył przed siebie, znów był Pustym o parze skrzydeł i zabójczych szponach, gotów do ataku. — NIE ZROBISZ TEGO! NIE ZNISZCZYSZ TEGO ŚWIATA! — Wylądował chwiejnie na łapach, które zatrzęsły się pod jego ciężarem.
— Zniszczę wszystko, bez wyjątku. — Na czole Arrancara wystąpiły kropelki potu.
— JĄ TEŻ?!
Zerknął pospiesznie w stronę Ikari. Gniewny wyraz wykrzywiający jego twarz a moment złagodniał. Ikari nic nie mówiła. Tylko patrzyła mu prosto w oczy, w zastanowieniu. Płatki skóry odpadały z jej twarzy i rąk jak puzzle ze złożonej układanki.
LOOK AT WHAT YOU MAKE ME DO
— ROZSYPIE SIĘ! NA TWOICH OCZACH!
Grimmjow syknął, znów obserwował wroga.
— Chcesz zagrać mi na emocjach?! MI?! Sam czujesz jedynie nienawiść, myślisz, że ja jestem inny?
Kirai, wielka kolorowa bestia, szeroko otwierał ślepia, kołysał łbem, jego spojrzenie pulsowało. Hipnotyzowało. Grimmjow wiedział, o czym teraz myśli.

Patrzy na Uraharę, coraz bardziej nie podoba mu się wyraz twarzy byłego kapitana Gotei.
— Powiedz mi, z kim ty właściwie trzymasz, co? — pyta, zakładając łapy na ramiona. — Układasz się ze mną, układasz się z Kiraim, jest jeszcze Seireitei… Po czyjej ty jesteś stronie?
— Po stronie prawdy. — Urahara lekko odchyla rondo swojego kapelusza. — Lubię się nią dzielić. Powinieneś mi podziękować, bo właśnie odkryłem tu nowe źródło twojej siły.
— Co? — prycha, sceptyczny, choć zainteresowany. — Niby jakie?
— Ten eksperyment ma dwa wyniki — tłumaczy kapelusznik. — Kiedy tobie coś groziło, Ikari wymusiła na Pustym, żeby się wycofał, ale zanim to się stało… Nie dziwi cię, że uwolniłeś się akurat w momencie, w którym Kirai zaczął świrować, narażając swoją żywicielkę?

— Myślisz, że to mnie powstrzyma? — Zacisnął dłonie. Niebo pękło na pół, szczeliny świata otwierały się jak wygłodniałe paszcze. — Że pozwolę ci uciec?
HE'S NOT LEAVING HOPE HE'S NOT LEAVING
Nie czekał na odpowiedź.
— Wiesz, że już nie wygrasz, wiesz dlaczego. I masz już plan, co?! — Kropelki śliny bryznęły z jego ust, gdy podniósł głos. — Po prostu dasz nogę. Liczysz, że zaszyjesz się gdzieś, gdzie cię nie znajdę, że jest takie miejsce. — Oddychał coraz płycej, koncentrując się na destrukcji. — Nie. Nie ma. Skończymy to tu i teraz. — Popatrzył na Ikari. — Zabierzesz go ze sobą.
Ikari wciąż milczała. Zdawała się zmartwiona. Jakby już nieobecna.
— Wiem, co robię. — Grimmjow zacisnął zęby. Wyciągnął do niej rękę. — Pójdziesz ze mną.
I'M HERE THERE'S NO NEED TO BE SCARED OF ME
Ikari stała nieruchomo. Blada, ale to było najmniejsze z jej zmartwień.
— No już! — Dlaczego ona się wahała?! — Posłuchaj. Byłem panterą, przetrwałem na pustyni. Teraz jestem tutaj. I ty też tu będziesz. — Wciąż wyciągał dłoń. — Zabiorę cię stąd i zaczniesz od nowa, od początku, w Hueco Mundo, nie jakimś śmierdzącym Mieście Dusz. Mogę to zrobić. — Czemu ona nie chce złapać jego cholernej ręki?! — Zaufaj mi, Ikari  warknął  ten jeden cholerny raz. 
— Grimmjow. — Kobieta zdawała się roztargniona. Przejęta czymś nieadekwatnym do sytuacji. — Ja nie mogę stąd odejść.
— Nie pierdol — warczał król. — Możesz i zrobisz to.
— Nie. Nie mogę.
— Bo?! 
Nie odpowiadała. Jak miała to zrobić? Widziała jego dłoń, tak blisko, ale widziała też Szóstego Espadę, który odchodził, zostawiał ją w rozpadającym się świecie. Na zawsze.
TRUST ME WHEN I SAY STAY HERE
— Odpowiedz mi, Ikari.
Rozejrzała się niepewnie, ignorując dryfujące w powietrzu szczątki. Zatrzymała spojrzenie na Kiraim. On też zdawał się być zaciekawiony jej odpowiedzią. I zdziwiony. Może spodziewał się, że jednak znajdzie w niej sojusznika. Niewiele zdołał wyczytać z jej twarzy. Ikari skrzywiła się do niego nieznaczenie i przeniosła wzrok z powrotem na Espadę. Wydawała się dziwnie spokojna. Może od tego wszystkiego pojebało jej się w główce. To tłumaczyłoby zaburzoną ocenę sytuacji.
— Posłuchaj, Grimmjow. — To też.
Ale ku coraz większemu zdziwieniu Kiraiego, Espada słuchał. Zmarszczył jeszcze mocniej swoje i tak ciągle zmarszczone brwi i chyba rzeczywiście starał się nadsłuchiwać. Skonsternowanemu Pustemu nie pozostało nic innego, jak również się wyciszyć i spróbować rozróżnić szum traw i łoskot spadającego nieba, od… odległego echa. Cichutkiego, na który jeszcze długo nie zwróciłby uwagi. Ale niepokojącego, jak dobiegające z serca dżungli bębnienie tam-tamów.
THE TENSION THAT IT BRINGS
Grimmjow patrzył w horyzont.
— Tu jest ktoś jeszcze — stwierdził i opuścił rękę. Popatrzył na nią po raz ostatni. A potem Ikari oglądała już tylko jego plecy. Grimmjow natychmiast się wycofał.
Świat wracał na swoje miejsce.





Świat tąpnął. Choć stopy króla nie oderwały się od podłoża, odczuł siłę grawitacji, jakby nagle obciążono go dwukrotnością własnej wagi. Przed sobą widział tęczowe oczy, a w nich zrozumienie.
Przerażenie też.
Potwór dyszał mu w twarz jeszcze kilka sekund, a gdy Grimmjow wyciągnął katanę z jego znamienia, zatrzepotał skrzydłami. Wycofał się, chwiejnie, jakby nieco oszołomiony i rzucił się do ucieczki jak zraniona bestia, która już wie, że nie wygra starcia.
— Zwiewa! — wrzasnął ktoś przy uchu Espady, a on skrzywił się na wysoki dźwięk. — Zrób coś, bo ucieknie!
— Przestań się drzeć — mruknął mężczyzna, przeciągając się leniwie jak po długiej drzemce i rozejrzał się dookoła. Biel ścian raziła go w oczy. Czerwień plam pod stopami koiła ból.
— Hm — mruczał raz za razem, ignorując wyrywającą się Minako, którą Urahara powstrzymywał przed zrobieniem czegoś głupiego (np. trzepnięciem w łeb Espady, który właśnie odkrył drugi etap ressurection i pognaniem na pustynie, gdzie wciąż roiło się od Pustych gotowych na każde jego skinienie), w końcu zapytał: — Długo mnie nie było? 
— Jakiś kwadrans — odpowiedział Urahara, trzymając rudowłosa za kosode.
— Kurwa. — Przez twarz Arrancara przemknął cień refleksji. — Prawie ich pozabijałem.
THE SECONDS YOU COULD KILL
 Odetchnął, nabierając powietrza, zerknął na Urahare, na skruszone mury Las Noches, na tron, który wreszcie należał do niego. Szybko jednak wrócił spojrzeniem, które tym razem było ostre i podejrzliwe, do Urahary. — Wiedziałeś?
Urahara się zawahał.
— Podejrzewałem — przyznał. — Ale nigdy nie zapytałem. Chyba bałem się tego, co mogę usłyszeć.
— Tch. — Grimmjow odwrócił wzrok. — Mięczak.
— Ludzie, co wy robicie?! — wydzierała się w tym czasie Minako. — Łapcie tego skurwysyna!
— Wyluzuj. Ten skurwysyn sam tutaj wróci.
— A do tego czasu pozwolisz mu dewastować ciało Ikari? — Urahara poprawił przekrzywiony na głowie kapelusz.
— Do tego czasu będę miał na niego oko — odpowiedział spokojnie Grimmjow. — Doprowadziłeś ją już do takiego stanu, że gorzej nie będzie.
— No cóż. Ciężko się nie zgodzić.
— Obaj jesteście temu winni! — Minako wciąż nie posiadała się że złości, ale skupiła ją na Espadzie. — Ty i ta twoja destrukcja! Cholerni Arrancarzy! Ikari była dla ciebie niczym innym jak zwierzyną, raz chciałeś ją złapać, innym razem tylko gonić! Namieszałeś jej w życiu i oto do czego to doprowadziło! — Ślady krwi u ich stop mówiły same za siebie. — Mogłeś ją zatrzymać, wiem jak to odkręcić, ale ty znów pozwalasz jej uciec! Zastanów się, czego ty w końcu, do diabła, chcesz, Grimmjow!
Grimmjow, mimo tej tyrady, którą jeszcze niedawno urwałby za pomocą cero, wydawał się podejrzanie zadowolony.
THERE'S NO NEED TO BE SCARED OF ME
— Chcę mieć syna — odpowiedział szczerze na retorycznie postawione pytanie. — Chcę mieć następcę tronu.


______________________


KONIEC.

8 komentarzy:

  1. Podejście do komentarza part 2. Jak teraz mi chuj zgaśnie to sie wkurwie.
    No to od początku, jeszcze raz:
    Dziękuję za życzenia. Tylko ty potrafisz tak trafić z życzeniami, tak idealnie i w punkt. Nie można wyobrazić sobie lepszego prezentu <3

    Podoba mi się bardzo koncepcja początku opisu odnoszącego się do koloru. B wreszcie pada odpowiedź na pytanie, co bybyło, gdyby niebieski był w modzie. Bo on zawsze jest w modzie, ale na pewno nie jest kolorem wojny. Choć pewnie po tym wszystkim niektórym będzie kojarzył się tylko z wojną.
    W chuj podoba mi się spokój, jaki panuje w Ikari. Jest jakby jej przeciwieństwem, a ona sama sprawia wrażenie, jakby wiedziała, co się stanie, jak to się skończy. Bo tylko ona tak naprawdę wie, że już wygrała. Bo ma tę kartę przetargową. I w chuj mi się podoba, że nie do końca jest powiedziane, KTO TAM JEST.
    Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest powiedziane za mało. Że coś jeszcze może powinno zostać dodane, ale to jest Droga i w tym właśnie tkwi jej sens, że nawt na koncu wszystko się musi dziać odwrotnie do oczekiwań i zgodnie z własną drogą. Chyba czas się pogodzić z tym że Grimmjow JEST KOTEM, do jasnej cholery, a KOTY mają własne DROGI.I taki nie usiedzi na jednym miejscu. On już chyba zawsze bedzie uciekał. Mam ochotę wrzasnąć za nim TCHÓRZ, ale tak naprawdę tylko on miał odwagę w tej całej wojnie przyznać czego tak naprawdę szczerze chce. Choć tego nie dostanie.
    [Urahara prosze zabrać ze mnie swoje wstrętne łapska, zobaczeńcu XDDDDD]
    Ciekawią mnie dwie rzeczy:
    - kojący spokój starego pederasty w klapkach
    - bezintresowność Gotei.
    bo nie wierzę, że tak po prostu by dali Grimmjowowi spierdolić. Dalej jestem po stronie Minako, która jako jedyna jeszcze ma ochotę kogoś (nie będę pokazywać palcem ale jak jebne w ten niebieski łeb...) zapierdolić.
    godzinę już piszę ten komentarz.
    To jeszcze nie może być koniec. Za dużo zostało niedopowiedziane. Jeszcze musi być epilog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale przeciez Grimmjow nigdzie nie spierdala xd

      Usuń
  2. Lubię tę regularność w ostatnich rozdziałach. Są, nie trzeba się o nie dopominać i szukać pomysłów, jak Cię zmotywować. I ja się bardzo z tego cieszę, bo to jedna z historii, których zakończenie pragnę poznać, choć wiem, że nie będzie ani łatwe ani przyjemne.
    Historia z Nezią mnie poruszyła, choć też była zaskakująca. Może jakbym wróciła do początków, jakoś by mi się to poukładało lepiej w głowie, bo mam wrażenie, że ten wątek został dopisany w trakcie, na potrzebę chwili.
    Samo to, co dzieje się pomiędzy Grimmem a Ikari w tym momencie trzyma w napięciu. Wszystko oczywiście psuje Kirai, ale podoba mi się, jak to wszystko się rozwija. I ten powód, dla którego Szósty się wycofał - chyba mnie to nie dziwi :)
    Sama nie wiem, jakiego końca oczekuję, bo po Tobie mogę spodziewać się wszystkiego. Nawet tego, że to było zakończenie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. O TY KURWA TY! SYNA! Ja Ci dam syna, łajzo! Ty lepiej zapierdalaj i ratuj dziołchę! W ogóle to po tym wszystkim Ikari byłaby z fizycznego punktu widzenia donosić ciążę? Aż byłoby mi przykro, gdyby jednak się nie dało.

    Wilczy, dzień mi zrobiłaś, mimo że czytam to dopiero teraz. Dziękuję Ci. Lataj wysoko.

    Jak czytałam o tym zniszczeniu świata Ikari - no kurde, jak mnie poskładało! I w ogóle reakcja Ikari była tak bardzo właściwa i tak bardzo na miejscu. Normalnie dostawałaby szału ale nie wtedy. Ona się pogodziła z wizją śmierci, nie?
    Fenix u góry słusznie zauważyła, że niebieski jest w modzie, i rzeczywiście nie pasuje do wojny ale jest zabójczy. Wspaniale to opisałaś.
    Imponuje mi zmiana Grimmjowa. On się tak rozwinął na Drodze, że to jest piękne. Ja wiem, że to jest o nim i Ikari, wiem, że może to nie jest nic niezwykłego, ale on się naprawdę zmienił (chyba już to mówiłam) i to jest wspaniałe. Jak on jest, to uratuje Ikari. Uratuje ją. Na pewno.
    CO JESZCZE JEST W IKARI? CO TAM BYŁO? CO TAM MIESZKA?!

    To, że to nie jest koniec, to ja wiem. Ehehe. To nie może być koniec, my tu mamy jeszcze kilka rzeczy do wyjaśnienia. Zapraszam do pisania.
    Uchylam kornetu i czekam na więcej. Lov ju!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lov ya too!
      No chyba jeszxze epilog zrobię no.
      No jak to co, Rhan, nie każ mi być dosłowna xd nic innego, tylko to, co już wiesz. Xd

      Mam nadzieję, że Grimmjow na skali ooc nie wspiął się ZBYT wysoko!

      Usuń
  4. PISZ MNIE TEN EPILOG CZY CO TAM ZAMIERZASZ!

    OdpowiedzUsuń
  5. Że jak? To koniec? Żadnych fajerwerków? Żadnego pożegnalnego pierdolcie się? Generalnie to zakończenie bardzo otwarte. xD Albo jestem jakaś ułomna, albo naprawdę nie dostajemy odpo na: co dalej stało się z Kiraim i Ikari jak spierdzielili (bo chyba tak to się odmienia?), kto oprócz kolorowej trójki znajdował się jeszcze "wewnatrz" Ikari, choć tu już mam domysły, zwłaszcza po ostatnim, głebokim stwierdzeniu Grimma, haha. Tak nawiasem, Grimm nie jest wcale taki głupi, wiedział, że jeśli nie odpuści to zabije Ikari i tę trzecią osóbkę wewnątrz niej. Z kolei jeśli nie pozwoli jej uciec, Soul Society zażąda zabicia jej, ze strachu przed tym, co ona w sobie nosi (o ile dobrze węszę) albo zabiją ją dla przykładu. W końcu ostatnie co Grimm powiedział, to że chce mieć syna. :P Moja wyobraźnia pędzi już własnymi torami. XD Widzę tę Ikari, jak spaceruje po lesie Menosów i szuka zajęcia albo kłóci się z Kiraim. XD
    Ciekawi mnie nadal w chuj, o jakim sposobie wyciągnięcia Kiraia z Ikari mówił Azyn i co dalej z Minako. Czekej, czy ma być druga część drogi? Nie, żebym cię do czegoś zmuszała, ale wiesz, że ja to z chęcią i wgl. xD
    O.O Za dużo tych pytań, ale w odpo na komć Rhan, wspomniałaś coś o potencjalnym epilogu, więc tam może dostanę wyjaśnienia. Haha.
    Z drugiej strony, to droga, a drogi bywają różne. Moja za oknem np jest właśnie rozkopana i rozpierdolona. xD Tak czy srak cieszę, że tu wróciłam. Na nowo poczułam Bleacha w swoim serduszku i ten cały rollercoaster emocji, bo przez te wszystkie miesiące, które spędziłam z dala od neta, zapomniałam o istnieniu blogspotu, Bleacha i wielu innych.
    Dziękuję. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawiasem ten sposób wypędzenia Kiraia, jak i cała ta akcja, są dobrym pomysłem na jakąś "delikatną" nowelkę. Tak teraz o tym pomyślałam, ale no... ja nie piszę od... dawna, lekko mówiąc, xD. Sooo...

      Usuń